پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
امام جمعه ممسنی

حوزه/ امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی به سرمایه‌گذاری کلان صورت گرفته برای ساحت سد پارسیان و جاده اختصاصی این سد اشاره کرد و گفت: با کارشناسی مسئولان کشوری هنوز این سد راه‌اندازی نشده و به مرحله بازنشستگی رسیده است.

حجت‌الاسلام حسین شاکری‌فر امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی در گفتگو با خبرنگار حوزه در استان، درباره سد۳۳ ساله پارسیان در این شهرستان گفت: برای ساخت این سد در سال ۱۳۷۰ به تشخیص مسئولان استانی و کشوری کارشناسان زبده‌ای سه سال تمام، کار کارشناسی کردند با این حال این سد راه اندازی نشده بازنشسته شده است.

وی افزود: در آن زمان کارشناسان زمین شناسی و جغرافیا و هواشناسی و رشته‌های مختلف روی این طرح کلان تحقیقاتی به عمل آورده و کار کردند. پس از پایان سه سال ظرفیت این سد ۵۰۰ میلیون مترمکعب مصوب می‌شود. سال‌های بعد نظرات دیگری اعمال می‌شود، تاج سد کاهش پیدا می‌کند و ظرفیت را به نصف و حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسانند. در آخرین گزارش‌های رسیده طول تاج را به جایی رساندند که زیر ۱۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب پشت سد باشد.

امام جمعه نورآباد ممسنی با اشاره به سرمایه گذاری کلان صورت گرفته برای ساخت این سد پارسیان و جاده اختصاصی برای رسیدن به آن گفت: به قیمت امروز آنچه که تخمین زده می‌شود بیش از دو هزار میلیارد تومان برای ساخت این سد هزینه شده است. یک جاده اختصاصی با هزینه هنگفت برای این سد احداث شده است به نحوی که جاده‌ای که مرکز شهرستان نورآباد را به مرکز بخش وصل می‌کند چیز به در بخوری نیست. علاوه بر این هزینه‌های کلانی از بین المال برای ساخت سوله ها، مهمان سرا و یک تونل انحرافی در حاشیه ساخت سد صرف شده است. متاسفانه در دولت قبل این کار تعطیل و به فراموشی سپرده می‌شود.

حجت الاسلام شاکری‌فر که از ۵ سال پیش تاکنون به عنوان امام جمعه در شهرستان نورآباد ممسنی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از آن روز تاکنون در خطبه‌های نماز جمعه پیگیر این موضوع بوده‌ام و در دیدار مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری و نماینده ویژه شهید آیت الله رئیسی همین درخواست را داشتیم و ایشان قول پیگیری دادند.

وی افزود: شهید رئیسی در مهرماه ۱۴۰۲ به استان فارس سفر کردند و در جمع عمومی مردم قول پیگیری و اجرای این سد را به مردم دادند. ما از مسئولین توقع داریم همان طوری که عزیزان نیروهای مسلح ما وقتی وعده صادق می‌دهند به وعده خود عمل می‌کنند و اجرا می‌شود، مسئولین سیاسی و اجرایی وقتی قولی می‌دهند محکم پای آن بایستند و این قول و عهد را به سرانجام برسانند.

امام جمعه نورآباد ممسنی گفت: من مطمئن هستم اگر عمر شهید آیت الله رئیسی تداوم پیدا می‌کرد و این مصلحت الهی به تأخیر افتاده بود حتما پیگیر وعده خود بودند.

حجت الاسلام شاکری‌فر در ادامه با اشاره به بارش باران‌های سیل‌آسا در نورآباد ممسنی و فراوانی آب در فصول پاییز و بهار بیان کرد: بیشترین بهره برداری کشاورزان در تابستان است که آب کمیاب می‌شود. اگر آب‌های عمدتاً فصلی که در زمستان از نورآباد گذر می‌کند و نوعی تهدید محسوب می‌شود، به وسیله سد کنترل شود بخش عمده مشکلات اشتغال ما هم حل می‌شود. کشاورزان نورآباد ده‌ها هزار هکتار زمین حاصلخیز و زرخیز دارند که فقط و فقط کمبود آب آن‌ها را رنج می‌دهد. اگر این سد به بهره‌برداری برسد دو شهرستان از این نعمت بزرگ بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: استان فارس سال‌هاست برای راهیابی به خلیج فارس تلاش می‌کند و شهرستان نورآباد می‌تواند نه تنها استان فارس بلکه استان‌های جنوبی و مرکزی را به خلیج فارس وصل کند. به ثمر رسیدن این کار نیازمند نگاه کشوری است.

امام جمعه نورآباد ممسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پتروشیمی ممسنی در بورس فعال است، ولی مکان آن فقط یک زمین مسطح است که دور آن سیم خاردار کشیده شده است. من در سفر نماینده رئیس جمهور گفتم ما "پتروسیمی" داریم، یعنی یک سیم خاردار خالی دور زمینی کشیده شده به اسم پتروشیمیً! در تمام مسیر عبوری استان فارس به نورآباد ممسنی تابلوهای زیادی از پتروشیمی ممسنی به چشم می‌خورد، ولی در واقع پتروسیمی است نه پتروشیمی! امیدواریم به همت دولتمردان نقطه‌های شین سر جای خود برگردد!

حجت الاسلام شاکری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مردم نورآباد ممسنی در دفاع مقدس نسبت به جمعیت حضور چشمگیری و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) یک گردان نیرو داشته‌اند. همچنین جوانان نورآباد در بحث علم و نخبگی سرآمد هستند. در مشارکت‌های اجتماعی مثل انتخابات وقتی مراجع تقلید و، ولی فقیه دستور به مشارکت گسترده می‌دهند مردم نورآباد بالاترین مشارکت را ثبت می‌کنند. مردم نورآباد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بالای ۷۷ درصد مشارکت داشتند و در انتخابات مجلس نیز حدود ۸۵ درصد به پای صندوق‌های رأی رفتند. این مردم همیشه پای کار نظام و انقلاب هستند و در تمام صحنه‌ها وفادار هستند. دیار نورآباد یک دیار ۱۰۰ درصد اهل بیتی و ولایتمدار است.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان شهرستان هم دوست دارند پروژه‌های نیمه‌تمام و زمین مانده به سرانجام برسد، ولی پروژه‌های نورآباد ممسنی در حد مسائل کلان است که نیازمند نگاه ملی است، گفت: امیدواریم مسئولین در سطح کلان و ملی عنایتی کنند و مشکلات مردم کم توقع و پرخدمت نورآباد ممسنی را حل کنند. این طرح‌ها اگر انجام شود مشکلات بیکاری و اشتغال برطرف می‌شود و می‌توانیم منشأ خدمتی به کشور عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha